I LOVE Hemingway. 学校で読んだときにも嫌いではなかったが、今改めて読んでみると、前よりengrossing. Daiquiri片手に読むべきか。
The Complete Short Stories Of Ernest Hemingway: The Finca Vigia Edition

聞かれたのよ、何年か前にバーで。ふらりと入って「ダイキリください」とバーテンに頼むと、「強いお酒を飲まれるんですね」と言う。にっと笑うだけでだまっていたら、ダイキリを作りながら彼は聞く。「ヘミングウェイがお好きですか。」

頭の中では、「これ絶対ネタにさせてもらうわ」とバーカウンターをばんばん叩きながら爆笑しているのだが、あくまで表情は落ち着いてにっと笑うだけにとどめた私だった。

雰囲気は悪くないバーであったが、2度目か3度目に行ったときに、このバーテンが下っ端のウェイター(っていうのか、バーでも。お酒持ってくるだけの人)をなじりまくって叱っていたので二度と行かないと決めた。実際に下っ端がミスったとしても、自分が「ダメな新人を指導する経験を積んだバーテン」だということを宣伝したいかのごとく、客にまで聞こえるように叱ってんじゃないよ。興ざめ。雰囲気ぶち壊し。ヘミングウェイで気の利いたこと言ったつもりだったかもしれんが、帳消し。


お酒を飲みながらの読書というと、忘れたい恥ずかしい話がある。I confess. I did read "The Bridges of Madison County" when it first came out in Japan, and actually cried my eyes out.
The Bridges of Madison County

But if I may add, it was 3 o'clock in the morning and I was fairly drunk when I finished reading it. Oh, no. I just remembered something. I actually lent the book to this American guy I knew back then (just a friend), and told him that I would be lucky to find the kind of love that the two protagonists had. Was I ever that young?

後にclint eastwoodとmeryl streepの主演で映画になったが(also directed by eastwood)、見ていない。見る気もない。Even with Meryl in it. She is one of the greatest actresses alive, no doubt about that. But I am a proud woman, and I refuse to spend two hours of my life watching some tearjerking fake love story.

本は当の昔に処分した。